Home Stiri Noutati ADUNAREA GENERALĂ a Crucii Roșii Române Filiala Cluj - 27 MARTIE 2013

ADUNAREA GENERALĂ a Crucii Roșii Române Filiala Cluj - 27 MARTIE 2013

Email Imprimare PDF

Ordinea de zi :

  1. Analiza și aprobarea raportului de activitate pentru anul 2012
  2. Raportul privind execuția Bugetului de Venituri și Cheltuieli pentru anul 2012 și aprobarea Bilanțului contabil la data de 31.12.2012
  3. Analiza și aprobarea programului de activitate pentru anul 2013 și Bugetul de Venituri și Cheltuieli pentru anul 2013
  4. Alegerea delegaților pentru Adunarea Generală a SNCRR
  5. Raportul Comisiei de Control Financiar pentru anul 2012
  6. Diverse

 Raportul de activitate pe anul 2012

Crucea Roșie Română este principala organizație umanitară care contribuie la îmbunătățirea vieții persoanelor defavorizate, prin proiectele pe care le desfășoară și prin promovarea valorilor umanitare. Ea își desfășoară activitatea prin bunăvoința voluntarilor și implicarea salariaților , care lucrează pentru a îndeplini obiectivele prioritare ale Crucii Roșii Române.

Vom prezenta activitățile Crucii Roșii filiala Cluj, ținând cont de Strategia Crucii Roșii Române 2011-2015.

Conform acestei Strategii au fost stabilite 4 obiective principale:

OBIECTIVUL STRATEGIC 1 – Protejarea vieții și reducerea impactului dezastrelor asupra comunității

1.1. Dezvoltarea capacității Crucii Roșii de intervenție în situații de urgență

În cursul anului 2012 am organizat cursuri de pregătire a voluntarilor pentru intervenție în situații de urgență. Începând cu luna februarie , voluntarii detașamentului de intervenție au organizat și participat la diverse simulări de accidente , având ca temă : inundații, avalanșe, alunecări de teren, căutări persoane în zone montane, cutremur. Partea pe care s-a insistat cel mai mult a fost acordarea primului ajutor de bază, dar nu a fost omisă partea de intervenție propriu zisă în situații de urgență : evacuarea persoanelor afectate de calamități, organizarea unei tabere de sinistrați, asigurarea hranei și a materialelor de primă necesitate.

Pregătirea voluntarilor pentru situații de urgență s-a fixat cel mai bine în cadrul celei de a IV ediții a taberei ,, Paul Constantin Țăranu “ – organizată de filiala Cluj la Beliș. La tabără au participat 10 voluntari ai Filialei Cluj care fac parte din detașamentul de intervenție , alături de alți 40 voluntari din țară. Tabăra s-a desfășurat pe durata a două săptămâni, timp în care au avut ca teme de pregătire : primul ajutor, organizarea unei tabere de sinistrați, asigurarea utilităților necesare în astfel de situații, căutare și evacuare victime din diferite situații- zone montane greu accesibile, din apă, de sub dărâmături, evacuarea din zone mlăștinoase, tehnici de supraviețuire și orientare.

Pentru aceste activități de pregătire am avut sprijinul : Serviciul Salvamont Cluj, Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,, Avram Iancu” Cluj, Serviciul Județean de Ambulanță Cluj, Inspectoratul de Jandarmi, Școala de Supraviețuire Flo Adventures, Asociația Cercetașii Creștini, Clubul de Radioamatori Transilvania Conection, cărora le mulțumim pentru implicare ,seriozitate și profesionalism.

În ceea ce privește dotarea filialei cu materiale de intervenție, în cursul anului 2012 nu au fost făcute investiții mari, deoarece filiala dispune în depozitul propriu de următoarele dotări:

-          11 corturi pentru cazarea sinistraților – având capacitatea de 100 locuri de cazare

-          5 corturi care pot fi folosite pentru bucătărie și depozite de alimente

-          50 paturi pliante

-          100 saci de dormit

-          100 pături

-          60 seturi de lenjerie de pat + 60 perne

-          50 bidoane de apă – 6 l fiecare

-          Veselă de inox pentru 50 persoane – farfurii adânci și plate, căni de ceai, vase de diferite volume – toate au fost procurate în anul 2012 de filiala Cluj – din proiectul pe care Filiala l-a depus spre finanțare Sediului Central al Crucii Roșii Române și care a fost aprobat, obținându-se suma de 12.500 lei pentru organizarea taberei de la Beliș

-          Tacâmuri de inox pentru 50 persoane – procurare tot în anul 2012 din aceleași fonduri

-          2 generatoare de curent

-          Truse și materiale diverse pentru acordarea primului ajutor în situații de urgență

-          1 KED – care este un dispozitiv folosit pentru imobilizarea coloanei vertebrale a unei victime ,dispozitiv  ușor de aplicat și cu eficiență mare. A fost procurat în anul 2012, cu ajutorul financiar al unui voluntar , a unor donatori și a filialei.

-          Dispunem, în regim de împrumut de la Depozitul Central al Crucii Roșii Române, de un cort gonflabil în suprafață de 60 mp și de un balon de iluminat.

-          Articole de îmbrăcăminte și încălțăminte pentru 50 persoane afectate de calamități.

Pe lângă aceste materiale necesare unei intervenții rapide în caz de calamitate, dispunem și de aparatură electrocasnică necesară preparării hranei – 2 aragaze, butelie, frigidere. Pe parcursul anului am colectat mobilier care poate fi distribuit persoanelor afectate de calamități și care este în stare bună. A fost reparat de către voluntari, curățat și depozitat în condiții optime în depozitul filialei.

Pentru voluntari dispunem de 20 de echipamente complete , la fel ca toate filialele din țară, dar și de 20 echipamente proprii ale filialei.

1.2. Reducerea vulnerabilității în caz de dezastre și pregătirea comunităților pentru a face față situațiilor de urgență

Anul 2012 a fost un an în care filiala Cluj a avut multe activități, dar nu am reușit să organizăm acțiuni speciale pentru informarea și pregătirea populației pentru intervenție în situații de urgență.

În acest sens, am înaintat unui număr de 15 comune din județ, adrese prin care solicitam organizarea unor exerciții comune între Crucea Roșie Filiala Cluj și Primărie,în special în zonele cu grad ridicat de risc. Nu a fost concretizată nici o propunere. Poate trebuia să fim mai insistenți, mai convingători, să fixăm noi datele de organizare și ei să se adapteze după noi.

 

OBIECTIVUL STRATEGIC 2 - Reducerea sărăciei și promovarea incluziunii sociale

2.1. Sprijinirea populației afectate de sărăcie prin donații de alimente și alte produse de strictă necesitate

În cadrul acestui obiectiv intră proiectul național ,, Banca de alimente”. Proiectul a fost lansat în septembrie 2009 în mai multe rețele de magazine din țară. La filiala noastră avem în cadrul acestui proiect 4 parteneri : Carrefour, Cora, Metro și Real. Pe parcursul anului 2012 am reușit să adunăm o cantitate de 10 tone alimente, cantitate care a fost distribuită persoanelor defavorizate de pe raza județului Cluj. De alimentele colecte au beneficiat 730 de familii din județ și 100 familii din județul Mureș care au fost afectate de inundații în primăvara anului 2012.

Pe lângă alimentele colectate în cadrul acestui proiect, au fost distribuite, în cadrul unui proiect național, 1300 tichete sociale. Din donațiile primite de la depozitul central al Crucii Roșii Române, am reușit să distribuim și produse de igienă.

Localitățile în care au fost distribuite: Cluj-Napoca, Turda, Gherla, Huedin, Câmpia Turzii, Poieni, Negreni, Valea Ierii, Bobâlna, Chiuiești, Câțcău, Jucu, Ceanu Mare, Râșca.

Pe lângă distribuirea de alimente am distribuit și articole de îmbrăcăminte, încălțăminte , mobilier, mașini de spălat automatic. Au fost cazuri sociale care au primit lemne de foc, datorită unor voluntari inimoși.

Au fost distribuite pachete cu alimente ,îmbrăcăminte, încăltăminte și pături, persoanelor aflate în centrul de zi Ruchma din Cluj-Napoca.

Pentru a dezvolta acest proiect, s-a încercat extinderea lui pe plan local, prin atragerea de noi parteneri . Nu s-a reușit. Un singur magazin a mai intrat în 2012 în acest proiect, magazin care a încheiat protocolul de colaborare cu Crucea Roșie Română la nivel național : Metro Punct . La Turda avem un magazin Metro Punct și din fericire avem și spațiu, dat în folosință de Primăria Turda. Am reușit să curățăm acel spațiu , dar a fost impropriu pentru activități datorită faptului că nu dispune de încălzire. Mai exact : avem contract de furnizare a gazelor naturale, există rețea interioară pentru centrală termică, dar nu sunt calorifere și centrală. Am solicitat Primăriei Turda sprijinul pentru a rezolva acestă problemă și așteptăm în continuare.

2.2. Continuarea acțiunilor de sprijin al populației vârstnice

În cadrul Galei Crucii Roșii din 2011, a fost lansat proiectul privind crearea serviciului de teleasistență la nivelul Crucii Roșii Române. Am așteptat pe parcursul anului 2012 să fie implementat la nivelul tuturor filialelor dar nu s-a intâmplat nimic. Este mult mai greu să implementezi acest serviciu la nivelul unei filiale decât la nivel național. În primul rând la filiale suntem puțini angajați, toate autoritățile care dau avize pentru asemenea servicii au sediile la București și nu în ultimul rând a fost lansat, pe postul național de televiziune TVR 1 , ca un proiect național. Există în strategie dezvoltarea acestui serviciu dar nu s-a pus în practică.

 

OBIECTIVUL STRATEGIC 3 – Îmbunătățirea sănătății populației din România

Viziunea Crucii Roșii Române , care stă la baza acestui obiectiv ,este de a contribui, prin acțiunile sale , la o bună stare de sănătate a populației prin creșterea nivelului de educație privind stilul de viață sănătos și evitarea factorilor de risc.

3.1. Promovarea sănătății, prevenției și combaterea factorilor de risc

Pe parcursul anului 2012, filiala Cluj a participat la diverse manifestări organizate în Parcul Central, în centre comerciale, în unități de învățământ, unde am încercat și sperăm că am reușit să informăm populația despre cum putem să ne menținem într-o stare bună de sănătate.

Evenimente la care am distribuit materiale informative despre donarea de sânge, despre efectele negative ale drogurilor, despre SIDA:

-          în cadrul săptămânii ,, Școala altfel” 03-07.04.2012– când voluntarii Crucii Roșii filiala Cluj au fost prezenți în școli

-          1 Iunie Ziua Copilului- acține în Parcul Central din municipiul Cluj-Napoca

-          Luna noiembrie – Liceul Ana Ipătescu Gherla – în cadrul proiectului ,, Fii voluntar! Fii Crucea Roșie!”

- 5 Decembrie – Ziua Internațională a Voluntarilor – Gala voluntarilor

3.2. Dezvoltarea sistemului național al Crucii Roșii Române de instruire și pregătire în acordarea primului ajutor de bază

Cursurile de prim ajutor de bază s-au desfășurat și în anul 2012. Am organizat cursuri contra cost pentru persoane fizice și societăți comerciale, numărul persoanelor cursate a fost de 254. Față de anul 2011 numărul este mai mic, simțindu-se lipsa spoturilor publicitare.

Pentru promovarea acestor cursuri în rândul elevilor, profesorilor și funcționarilor publici, filiala Cluj a depus la Primăria Cluj-Napoca proiectul intitulat ,, Învață primul ajutor “, proiect care a fost finanțat cu suma de 10.000 lei. În cadrul acestui proiect am reușit să edităm manualul propriu de prim ajutor – manual realizat de medicul Andrei Stoian, cu sprijinul voluntarilor filialei ; minitruse de prim ajutor; caiete de notițe ; afișe prin care să promovăm aceste cursuri.

Au beneficiat 100 de elevi și profesori din școlile municipiului Cluj-Napoca. Prin acest proiect sperăm ca numărul echipajelor participante la concursul de prim ajutor ,, Sanitarii pricepuți “ să fie în creștere.

Pentru a putea organiza aceste cursuri de prim ajutor si la subfilialele județene, am amenajat spațiul de la Subfiliala Poieni, amenajare constând în: mese, scaune, mobilier. Amenajarea s-a realizat datorită implicării doamnei președinte Huian Rodica și a membrilor comitetului.

Concursul de prim ajutor ,, Sanitarii Pricepuți “ destinat elevilor s-a desfășurat în bune condiții, fiind prezente 31 de echipaje la faza locală și 14 echipaje la faza județeană. Este o creștere față de anul 2011.

Membri detașamentului de intervenție au participat la concursul zonal de prim ajutor , care a fost organizat de Filiala Bihor- la Oradea, unde au obținut locul 2. Se poate și mai bine!

3.3. Prevenirea , intervenția și combaterea efectelor dezastrelor naturale

Atunci când dezastrele ne lovesc, Crucea Roșie Română are ca funcție de sprijin și acordarea suportului psihologic. Este un domeniu la care suntem deficitari, motiv pentru care în luna noiembrie Filiala Cluj a angajat un psiholog, psiholog angajat din rândul voluntarilor. Rezultatele se vor simți doar începând cu anul 2013.

 

OBIECTIVUL STRATEGIC 4  - Promovarea valorilor umanitare și a unei culturi a non-violenței și păcii

Dezvoltarea proiectelor de difuzare a valorilor umanitare și a Dreptului Internațional Umanitar completează imaginea Crucii Roșii Române în domeniul educației și constituie o bază solidă de recrutare a voluntarilor pentru toate proiectele în derulare.

Conform Strategiei 2011-2015 , acest obiectiv are în vedere :

-          Consolidarea rolului Crucii Roșii Române de actor educațional în procesul de educație formală și informală privind valorile umanitare și DIU

-          Utilizarea diplomației umanitare pentru a informa și a convinge autoritățile publice, în beneficiul celor mai vulnerabile persoane

-          Practicienii de Drept Internațional Umanitar pot conta pe sprijinul Crucii Roșii Române pentru a le oferi informații actuale și specifice

-          Societatea românească înțelege și respectă rolul protector al emblemei de Cruce Roșie

-          Serviciul de căutări de persoane este adaptat fenomenului de migrație și dezastrelor naturale de dimensiuni majore

În ceea ce privește acest obiectiv, filiala Cluj este deficitară, nefiind organizate acțiuni care să vizeze promovarea valorilor umanitare. Vom cuprinde în programul de activități aferente anului 2013 . Singura acțiune a fost participarea a două voluntare ale filialei la Tabăra Națională de Pregătire – DIU- organizată de  Sediul Central în județul Brașov în perioada 26 noiembrie -3 decembrie 2012.

Pe lângă cele 4 obiective majore ale Strategiei 2011-2015, mai sunt 5 domenii transversale, care susțin toate activitățile Crucii Roșii Române și sunt inerente îndeplinirii celor 4 obiective strategice. Cel mai important domeniu este cel al voluntariatului și tineretului, adevărata forță a Crucii Roșii Române.

Crucea Roșie poate exista și acționa datorită voluntarilor săi. Pentru a dezvolta baza de voluntari, este necesar un sistem unic de evidență a acestora construit pe criterii de abilități, timp disponibil, domeniu preferat de acțiune. Va fi posibilă recrutarea voluntarilor pe tipuri de activități și pe pregătirea lor specifică, diminuându-se astfel fluctuația de voluntari.

În acest sens, pe perioada iulie –decembrie 2012 a fost implementat un sistem electronic de evidență a voluntarilor, sistem care a fost implementat printr-un proiect național și susținut de Crucea Roșie Română. Pe perioada celor 6 luni, voluntarul Anca Dan, a fost angajat al Sediului Central, cu 2 ore pe zi, sarcina lui fiind implementarea și gestionarea sistemului. Proiectul , ca idee, a fost bun. Putea fi perfecționat în așa fel încât de acest proiect să beneficieze voluntarii, filialele și Sediul Central al Crucii Roșii Române. După cele 6 luni de aplicare, rezultatul pentru noi ca filială este aproape nul. Am propus continuarea și îmbunătățirea lui și sperăm să ne folosim de proiect în anii următori.

La finele anului 2012, filiala Cluj avea completate 204 contracte de voluntariat. Cele mai multe contracte s-au semnat în perioada  octombrie – decembrie 2012, dar și în perioada martie –mai 2012. Cei mai mulți voluntari sunt studenți și elevi, dar, spre bucuria noastră, au apărut voluntari a căror vârstă este peste 30 de ani. Ne bucură  faptul că sunt oameni care doresc să sprijine acțiunile de voluntariat ale Crucii Roșii.

În perioada sărbătorilor de Paște și Crăciun, am avut solicitări de la angajații unor firme care au dorit să se implice în ajutorarea familiilor defavorizate, pe care le-au ajutat cu alimente, îmbrăcăminte, încălțăminte . O familie din Bobâlna, familie cu 10 copii- toți școlari, a primit de la angajații unei firme un aragaz nou și multe pachete cu încălțăminte și îmbrăcăminte. Întreaga acțiune a fost coordonată de Crucea Roșie filiala Cluj.

La începutul anului a avut loc întâlnirea cu voluntarii, întâlnire care a avut ca scop stabilirea programului de activitate pentru 2012. Programul de activitate a fost aprobat în cadrul Reuniunii Anuale din 22.03.2012. Voluntarii au un rol important în stabilirea programului de activitate, părerile și propunerile lor contează în activitatea filialei Cluj.

Celelalte 4 domenii transversale la care face referire Stategia 2011-2015 sunt :

-          Comunicare eficientă internă și externă : cel mai rapid mijloc de comunicare internă îl reprezintă internetul. La nivelul Filialei folosim o adresă de grup, unde sunt comunicate toate acțiunile care urmeză a se realiza. La sediul filialei  au avut loc întâlniri înaintea campaniilor în cadrul cărora s-au discutau propuneri noi sau rezolvarea problemelor vechi.

Comunicarea externă – cu mass media prin comunicate de presă, emisiuni în direct, care au sprijinit și promovat acțiunile filialei Cluj. Am avut apariții la posturile de televiziune TVR, Transilvania, Alfa, la posturile de radio : radio Cluj, radio Renașterea, precum și în presa scrisă locală și națională.

În ceea ce privește comunicarea cu Sediul Central al Crucii Roșii Române aceasta nu s-a schimbat prea mult. Filiala a respectat toate termenele de comunicare a rapoartelor și a solicitărilor primite de Sediul Central, fapt care nu a fost valabil și pentru Sediul Central.

-          Consolidarea relațiilor internaționale- din păcate nu am reușit să încheiem nici un parteneriat cu alte Societăți de Cruce Roșie din alte țări. Am avut , prin intermediul doamnei Livia Popescu, o tentativă de parteneriat cu Crucea Roșie Italiană, dar din motive neînțelese de noi legătura a fost întreruptă.

-          Dezvoltarea organizațională: suntem conștienți că cea mai importantă valoare pe care o deține Crucea Roșie sunt oamenii cu care lucrează : angajați, voluntari și beneficiari. În cadrul filialei Cluj, de-a lungul anilor, numărul angajaților a variat între 1 și 3, principalul motiv fiind lipsa fondurilor. Dacă în perioada ianuarie- iulie 2012 filiala avea doar un angajat, la finele anului filiala are un număr de 3 angajați : director, psiholog și operator date. În aceste condiții se poate acționa pe mai multe domenii. Chiar și în aceste condiții, marea forță a filialei o reprezintă voluntarii, fără de care acținile nu ar avea succesul dorit.

-          Mobilizarea resurselor pentru finanțarea stategiei- fondurile reprezintă marea problemă a Crucii Roșii Române. Aceste fonduri au fost obținute pe parcursul anului 2012 din diferite surse : cursuri de prim ajutor, donații, sponsorizări, tombolă, orare, taxă de timbru, 2% din impozit pe venit, sume nerambursabile primite de la Consiliul Județean Cluj, Consiliul Local Cluj-Napoca, Societatea Națională de Cruce Roșie din România.

Să sperăm că împreună vom face mai mult și mai bine !

Mulțumim Sponsorilor :

Pharmanet SRL-  Sponsorul anului 2012

Mib Prod Com SRL

Dacia Transporturi

 

Mulțumim partenerilor și colaboratorilor :

Consiliul Județean Cluj – principalul susținător al proiectului de la Valea Ierii

Primăriei și Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca – proiect finanțat din fonduri nerambursabile – Învață primul ajutor!

Primăriei și Consiliului Local Valea Ierii

Serviciul Județean Salvamont

Serviciului de Ambulanta al Județului  Cluj

Inspectoratul Școlar Județean Cluj

Inspectoratul pentru Situații de Urgență Avram Iancu

Inspectoratului de Jandarmi Cluj

Carrefour România

Cora Cluj

Real Cluj

Metro Cluj

Arabesque SRL

Cercetașii Creștini

Flo Adventures

Transilvania Conection

 

și tuturor donatorilor persoane fizice care sunt donatori anonimi dar care fac ceea ce fac cu sufletul .

 

V Ă     M U L Ț U M I M!

 

baza pregatire valea ierii crucea rosie cluj

Doneaza pentru centrul de prim ajutor

doneaza 20% din impozitul pe profit datorat

Ultimele Comunicate de Presă

Membru


Ultimele Actiuni

Telefon Unic de Urgenta

Galerie Foto

megasesso